Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jindřich.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 5, článků celkem: 17088, komentáře < 7 dní: 98, komentářů celkem: 451309, adminů: 60, uživatelů: 5313  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 161 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
129835334
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Nesmyslnost římskokatolického konceptu Bohočlověka
Vloženo Středa, 04. červen 2025 @ 08:53:19 CEST Vložil: Tomas

Katolicismus poslal ekrazit

Předně: Písmo o „Pravém Bohu a pravém člověku“ nic nepraví.

K Bibli nelze beztrestně nic přidávat, ani z ní ubírat. 

Deuteronomium 13, 1 Všechno, co vám přikazuji, budete bedlivě dodržovat. Nic k tomu nepřidáš a nic z toho neubereš.
Jeremjáš 26, 2 „Toto praví Hospodin: Postav se na nádvoří Hospodinova domu a mluv proti všem judským městům, která se přicházejí klanět do Hospodinova domu, všechna slova, která jsem ti přikázal, abys jim mluvil; neubereš ani slovíčko.


Toto velmi dobře koresponduje s těmito texty:

Zjevení Janovo 22, 18 Já dosvědčuji každému, kdo slyší slova proroctví této knihy: Kdo k nim něco přidá, tomu přidá Bůh ran popsaných v této knize.
Zjevení Janovo 22, 19 A jestliže kdo ubere ze slov knihy tohoto proroctví, tomu Bůh odejme podíl na stromu života a místo ve svatém městě, jak se o nich píše v této knize.

V těchto textech vidím jasné Boží příkazy - ale i tresty, které postihnou toho, kdo nebude tyto příkazy dodržovat.

*

Rouhavé spojení Boha a člověka je spojením Svatého s hříšným stvořením!!!

Charakteristika Krista - Spasitele

Lukáš 1, 35 Anděl jí odpověděl: „Sestoupí na tebe Duch svatý a moc Nejvyššího tě zastíní; proto i tvé dítě bude svaté a bude nazváno Syn Boží.

tvé dítě bude svaté“. Dítě tedy nemohlo mít lidské tělo, které je nutně zatíženo hříchem. Dítě bylo podobné člověku (Fp. 2,7) a byla v něm vtělena všechna plnost Božství (Kol. 2,9) – nic lidského v Něm nemohlo být obsaženo - byl to tedy Bůh v lidské podobě. 

Jan 1, 14 A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.
"A Slovo se stalo tělem" - tedy nikoli člověkem
Filipským 2, 7 nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob služebníka, stal se jedním z lidí. A v podobě člověka
Filipským 2, 8 se ponížil, v poslušnosti podstoupil i smrt, a to smrt na kříži.
Koloským 2, 9 V něm je přece vtělena všechna plnost božství;

To, že k plnosti již nelze nic přidat, je doufám, jasné.

*
Charakteristika člověka

Římanům 3, 4 Naprosto ne! Ať se ukáže, že Bůh je pravdivý, ale ‚každý člověk lhář‘, jak je psáno: ‚Aby ses ukázal spravedlivý ve svých slovech a zvítězil, přijdeš-li na soud.‘
Římanům 3, 23 všichni zhřešili a jsou daleko od Boží slávy;
Římanům 5, 12 Skrze jednoho člověka totiž vešel do světa hřích a skrze hřích smrt; a tak smrt zasáhla všechny, protože všichni zhřešili.

Kdyby byl Kristus rozdělen, tedy kdyby byl „pravým Bohem a pravým člověkem“, tedy kdyby měl rozdvojenou mysl, Božskou a lidskou, znamenalo by to, že  by byl nutně zatížen vnitřním rozporem, tedy svárem mezi dobrem a zlem, podobně jako  člověk.

Apoštol Pavel praví:

Galatským 5, 17 Touhy lidské přirozenosti směřují proti Duchu Božímu, a Boží Duch proti nim. Jde tu o naprostý protiklad, takže děláte to, co dělat nechcete.

Kraličtí příhodněji:
Ga 5,17  Nebo tělo žádá proti Duchu, a Duch proti tělu. Ty pak věci jsou sobě vespolek odporné, tak abyste ne, což byste chtěli, to činili.

Kdyby měl Kristus dvojí přirozenost, pak by ovšem nemohl prohlásit:

Jan 10, 30 Já a Otec jsme jedno.“

Z uvedeného je zřejmé, že charakteristika Krista a charakteristika člověka jsou navzájem NESLUČITELNÉ .

*
V současné době jsou velmi dobře patrné intenzivní snahy o snižování Kristova Božství ("Pravý Bůh a pravý člověk"), či o popírání Kristova Božství vůbec ("Kristus pouhý člověk").

Tito lidé zahajují svou argumentaci tímto biblickým veršem:

1. Timoteovi 2, 5 Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš,
čímž dokazují, Kristovo pouhé lidství.

Jenže druhý předchozí verš stejné kapitoly říká:

1. Timoteovi 2, 3 To je dobré a vítané u našeho Spasitele Boha, který chce,
kterému rozumím tak, že Spasitel je Bůh.

A v třetí kapitole téže knihy se píše:

1. Timoteovi 3, 16 Vpravdě veliké je tajemství zbožnosti: Byl zjeven v těle, ospravedlněn Duchem, viděn od andělů, hlásán národům, došel víry ve světě, byl přijat do slávy.

Kraličtí: "Bůh zjeven jest v těle"
Pavlík: "Bůh byl zjeven v mase"

A jinde se praví:

Koloským 2, 9 V něm je přece vtělena všechna plnost božství;
Židům 2, 17 Proto musel být ve všem jako jeho bratří, aby se stal veleknězem milosrdným a věrným v Boží službě, a mohl tak smířit hříchy lidu.
Židům 2, 18 Protože sám prošel zkouškou utrpení, může pomoci těm, na které přicházejí zkoušky.
Filipským 2, 7 nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob služebníka, stal se jedním z lidí. A v podobě člověka
Filipským 2, 8 se ponížil, v poslušnosti podstoupil i smrt, a to smrt na kříži.
Jan 1, 1 Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh.
Jan 1, 3 Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest.
Jan 1, 14 A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.

Takže zde je řeč o jednom a témž Slovu, které bylo/a je Bohem a stalo se tělem - tedy nikoli člověkem.

Jan 10, 30 Já a Otec jsme jedno.“
Koloským 1, 15 On je obraz Boha neviditelného, prvorozený všeho stvoření,
Koloským 1, 16 neboť v něm bylo stvořeno všechno na nebi i na zemi – svět viditelný i neviditelný; jak nebeské trůny, tak i panstva, vlády a mocnosti – a všechno je stvořeno skrze něho a pro něho.

Jestliže by tedy Kristus byl "pravým Bohem i pravým člověkem" pak by podle výše uvedených textů, byl Kristus spolutvůrcem sebe sama, což pokládám za kardinální nesmysl. 

Izajáš 9, 5 Neboť se nám narodí dítě, bude nám dán syn, na jehož rameni spočine vláda a bude mu dáno jméno: „Divuplný rádce, Božský bohatýr, Otec věčnosti, Vládce pokoje.“

Ve stručnosti lze tedy říci, že Dítě, tedy Syn, je to všechno: Rádcem, Bohatýrem, Otcem věčnosti i Vládcem pokoje. Dítě je tedy Bohem a nikoli jakýmsi mixem Boha a člověka.

Bůh je nedělitelný!

Apoštol Pavel volá:

1. Korintským 1, 13 Je snad Kristus rozdělen? Což byl Pavel za vás ukřižován? Nebo jste byli pokřtěni ve jméno Pavlovo?

DŮSLEDKY KONCEPTU „BOHOČLOVĚKA“

Pakliže by byl Kristus zde na zemi „pravým Bohem a pravým člověkem, tak by člověk participoval na svém spasení. Tedy dílo spasení by bylo společným dílem Boha i člověka, což v důsledku znamená, že Bůh byl v díle spasení nedostatečný a proto do procesu spasení MUSEL zapojit bytost stvořenou, tedy člověka.

Podle tohoto rouhavého konceptu, když byl Kristus vzkříšen (např. Mt. 28,6), byl tedy vzkříšen „pravý Bůh i pravý člověk“, který pak usedl po pravici Boha Všemohoucího (Lk. 22,69), což ale znamená, že „pravý člověk“ (což neznamená bezhříšný člověk, protože od Adama jsou lidé zatíženi dědičným hříchem (1Kr. 8,46; Ř. 3,23; Ř. 5,12) by tento „pravý člověk" byl integrován s Bohem, který je třikrát svatý (Iz. 6,3; Zj. 4,8) !!!

Podobně je tomu i s výkonem spodní pravomoci

Jan 5, 22 Otec nikoho nesoudí, ale všechen soud dal do rukou Synovi,

Podle rouhavého konceptu by bylo lidstvo souzeno "Bohočlověkem", tedy bytostí menší než Bůh; tedy člověk by vlastně soudil sama sebe.

Syn je jedno s Otcem, je rovný Bohu, ač Syn je menší než Otec:

Jan 10, 30 Já a Otec jsme jedno.“
Římanům 11, 33 Jak nesmírná je hloubka Božího bohatství, jeho moudrosti i vědění! Jak nevyzpytatelné jsou jeho soudy a nevystopovatelné jeho cesty!
Jan 14, 28 Slyšeli jste, že jsem vám řekl: Odcházím – a přijdu k vám. Jestliže mě milujete, měli byste se radovat, že jdu k Otci; neboť Otec je větší než já.
Filipským 2, 6 Způsobem bytí byl roven Bohu, a přece na své rovnosti nelpěl,

Protože Písmo je z principu bezrozporné, nabízím toto lidské nedokonalé vysvětlení - jen pro naši představu:
Představme si, že se nebeský Otec se Synem nacházejí na jedné a téže rovině - tedy na stejné úrovni. 
Nicméně, Otec je větší než Syn. I když je toto vysvětlení extrémně nedokonalé (Boží entitu nelze rozumem vystihnout), tak pro základní představu snad toto vysvětlení postačí. 

*
Nutnost uctívat Krista podle Písma

Jan 5, 23 aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce. Kdo nemá v úctě Syna, nemá v úctě ani Otce, který ho poslal.
Jan 10, 30 Já a Otec jsme jedno.“

Každý kdo snižuje, či popírá Božství Kristovo, tím pokládá Krista za bohorouhače, protože si Kristus nárokuje stejnou úctu, jaká patří Otci!!!

A nejen to: Kdyby byl Spasitel „Pravým Bohem a pravým člověkem“, tak by vlastně požadoval i pro „pravého člověka“ poctu, náležící jen Bohu!

Tedy ten, kdo nevěří podle Písma v Syna - vtěleného Boha, nevěří v Boha vůbec!

Věřit v Boha, dává smysl – avšak věřit v „pravého Boha a pravého člověka“, tedy v bytost nižší než Bůh, už smysl nedává.

A to je opravdu skvělá Satanova léčka: podsunul lidem koncept  „Bohočlověka“ – tedy iluzi Krista!
Ovšem, takový „Kristus“ nás nespasí!!!

*

PROSTÝ DŮKAZ , ŽE JEŽÍŠ KRISTUS BYL NA ZEMI VTĚLENÝM BOHEM

Spasitel o Janovi:

Matouš 11, 10 To je ten, o němž je psáno: ‚Hle, já posílám posla před tvou tváří, aby ti připravil cestu.‘
Matouš 11, 11 Amen, pravím vám, mezi těmi, kdo se narodili z ženy, nevystoupil nikdo větší než Jan Křtitel; avšak i ten nejmenší v království nebeském je větší nežli on.

Spasitel se zde vyjadřuje o Janovi, jako o člověku. 
Jan byl tedy největším z lidí.

A protože se Spasitel též narodil z ženy, nemohl tedy být člověkem - protože být větším člověkem než je člověk největší, je čirý nesmysl.  

Jan o Spasiteli:

Jan 1, 15 Jan o něm vydával svědectví a volal: „To je ten, o němž jsem řekl: Přichází za mnou, ale je větší, protože tu byl dříve než já.“
Jan 3, 30 On musí růst, já však se menšit.
Marek 1, 7 A kázal: „Za mnou přichází někdo silnější, než jsem já; nejsem hoden, abych se sklonil a rozvázal řemínek jeho obuvi.

A na úplný konec toto:

Skutky apoštolů 4, 12 V nikom jiném není spásy; není pod nebem jiného jména, zjeveného lidem, jímž bychom mohli být spaseni.“

To je velmi důležité sdělení - a protože v jiném jménu spasení neexistuje, musíme dát tomu Jménu správný - tedy biblický obsah.

ecr


"Nesmyslnost římskokatolického konceptu Bohočlověka" | Přihlásit/Vytvořit účet | 193 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nesmyslnost římskokatolického konceptu Bohočlověka (Skóre: 1)
Vložil: Ekrazit v Středa, 04. červen 2025 @ 09:49:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
DOSLOV

KRISTUS vers. "BOHOČLOVĚK"


"Bohočlověk" se v Bibli nevyskytuje

Sám fakt, že byl Chalkedonským koncilem přijat koncept "Bohočlověka", svědčí o naprostém nedostatku respektu k Písmu a děsivého úpadku církve.
 
Nicejsko - konstantinopolské vyznání se pro křesťanskou církev stalo autoritativním  roku 451 rozhodnutím Chalkedonského koncilu.

Cituji z tohoto vyznání

"přijal tělo z Marie Panny
a stal se člověkem."

Toto vyznání je v příkrém rozporu s Písmem:

Židům 13, 8 [biblenet.cz] Ježíš Kristus je tentýž včera i dnes i na věky.

Tento text znamená, že Spasitel je neměnný, konstantní. 

Jen Kristus, který je jedno s Otcem (J. 10,30), může usednout na pravici Boží (např. Mt. 26,64; Mk. 14,62; Sk. 7; 55,56; Žd. 1,3; 8,1; 10,12; 12,2).

Nicméně "Bohočlověk" vymyšlený lidmi, tedy bytost nikoli absolutní (od absolutnosti ho dělí právě lidská složka), usednout po pravici Boží ani nemůže!!!

*   

Nicméně tímto Chalkedonským koncilem se situace v církvi radikálně mění: 

Kristus byl vytěsněn a nahrazen tzv. "Bohočlověkem" ("pravým Bohem a pravým člověkem"), bytostí nižšího řádu nežli Bůh - tedy BYTOSTÍ NIKOLI ABSOLUTNÍ .

BOHOČLOVĚK NENÍ KRISTUS !!!

Koloským 1, 19 [biblenet.cz] Plnost sama se rozhodla v něm přebývat,

A nyní musíme rozhodnout, zda to je plnost Božská, či lidská.
Obojí není možné.

Koloským 2, 9 [biblenet.cz] V něm je přece vtělena všechna plnost božství;

Takže je to jasné.
POTŘEBUJEME SNAD DALŠÍ ARGUMENTY ???

Vládce pokoje, Kristus (Iz. 9,5), byl z církve vyhnán a byl užíván jen jako pouhá zástěrka a ospravedlnění imperiální politiky - čímž byl a stále je, URÁŽEN .
Vládce pokoje byl nahrazen "Bohočlověkem", tedy modlou - a každá modla si žádá oběti.

Proto křížové výpravy, genocida albigenských, masakry valdenských a jinověrců, hugenotů, inkvizice, hranice a další zrůdnosti, které zde vypočítávat nebudu. 

To vše se stalo ve jménu "Bohočlověka", nikoli Krista, který je jedno s Otcem (J. 10,30) a který je mj. i Vládcem pokoje (Iz. 9,5), jak je uvedeno výše.

A protože v duchovním světě je třetí vyloučen, musím pak s povinnou otevřeností prohlásit, že tyto zločiny byly páchány v Satanově duchu. 

Jakýkoli zločin je s Kristovým duchem neslučitelný!

*

Naproti tomu, je Kristův duch zcela odlišný:

Jan 10, 10 [biblenet.cz] Zloděj přichází, jen aby kradl, zabíjel a ničil. Já jsem přišel, aby měly život a měly ho v hojnosti.
Jan 10, 11 [biblenet.cz] Já jsem dobrý pastýř. Dobrý pastýř položí svůj život za ovce.

*
Klasický případ, jak bychom se měli zachovat k těm, kteří odmítli a urazili Spasitele, je v evangeliu sv. Lukáše:

Lukáš 9, 51 [biblenet.cz] Když se naplňovaly dny, kdy měl být vzat vzhůru, upjal svou mysl k cestě do Jeruzaléma
53 [biblenet.cz] Ale tam jej nepřijali, protože jeho tvář byla obrácena k Jeruzalému.
54 [biblenet.cz] Když to uviděli učedníci Jakub a Jan, řekli: „Pane, máme přivolat oheň z nebe, aby je zahubil, jako to učinil Eliáš?“
55 [biblenet.cz] Obrátil se a pokáral je: „Nevíte, jakého jste ducha.
56 [biblenet.cz] Syn člověka nepřišel lidi zahubit, ale zachránit.“ A šli do jiné vesnice.

Tak toto je Kristův duch!!!

Z uvedených textů je jasné, že duch "Bohočlověka" je s duchem Kristovým v antagonistickém permanentním konfliktu!!!

Toto konstatuji jako holý fakt, který nelze smazat.

ecr

*

Oprava názvu odstavce nacházejícího se přibližně uprostřed článku.

Doplněný odstavec má vypadat takto:

Podobně je tomu i s výkonem soudní pravomoci

Jan 5, 22 [biblenet.cz] Otec nikoho nesoudí, ale všechen soud dal do rukou Synovi,

Podle rouhavého konceptu by bylo lidstvo souzeno "Bohočlověkem", tedy bytostí menší než Bůh; tedy člověk by vlastně soudil sama sebe. 

A takový soud, nutně zatížený lidskou složkou ani zdaleka nedosahující Boží kvality, by do spravedlivého soudu Božího měl opravdu hodně, hodně daleko.

ecr






Re: Nesmyslnost římskokatolického konceptu Bohočlověka (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Středa, 04. červen 2025 @ 10:35:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jenže pokud byl Ježíš bohem, který dočasně použil tělo člověka, tak z toho vyplývají tři věci: 

1. Z tohoto světa odešel ve 33 letech. Takže si užil lidské tělo, když je mladé, krásné, silné, zdravé. Vono je takové fajn tělo až do 40, 45. Ale potom se to začne pomalu sypat. Bůh, který se vtělil do těla Ježíše, tedy dost včas z něho utekl. Neužil si chátrání, nemocí, stáří. 60, 70, 80, 90... To je trošku zbabělost. Nedávno byl v TV film - Stáří není pro sraby. A je to pravda. Vím, že tu jsou na granosalis starší lidi než já. Starší o generaci. Tedy ve věku mých rodičů. A já před nimi smekám klobouk. Že to nezabalili a stále žijí. To myslím naprosto vážně. Přežívat v těle, které už zdaleka nefunguje jako to tělo kdysi v mládí - to vyžaduje každodenní zápas. Ještě jednou - vyjadřuji obdiv ke starším lidem, jak se statečně popasují s životem. Zejména k těm, co mají chronické nemoci apod. Pořád bojují a drží se obdivuhodně. No a to Ježíš nedokázal. Utekl z tohoto světa v době, kdy měl tělo plně funkční a nepředvedl, jak se popasovat s obtížemi. Takže jakýpak je to plnohodnotný vzor? Není! 

2. Ježíš věděl, že je božské podstaty a nemůže tedy skutečně umřít. Takže se mu nedivím, že uklidňoval svoje učedníky, aby ho nechránili před soudem a popravou. Kdybych věděl, že znovu ožiju a dokonce už nebudu v hmotném těle, ale budu se moci přesouvat volně v prostoru a nabydu zpátky božské superschopnosti, tak bych se i těšil. Tak jaképak umírání? To je upgrade, transfer do nesrovnatelně vyššího levelu. 

3. Pokud byl Ježíš bohem, tak mohl mít omezené libido, nebo spoustu funkcí těla upravených tak, aby byl méně "živočišný" a více nadpřirozený. A to není fér a nedá se uvádět jako příklad, jako vzor. Když měl hlad, tak si něco vykouzlil, když měl chuť na víno nebo jeho kámoši, tak jim vyčaroval víno, měl kouzelnou ošatku, z té v pohodě nakrmil 5 tisíc lidí najednou atd. Chození po vodě, schopnost utišit bouři, když není vhod atd. Prostě měl nefér výhody proti běžným lidem. 

Ježíš se nedá použít jako vzor a nedá se jít v jeho šlépějích, stejně jako želva nikdy nemůže závodit v běhu s gepardem. 



Re: Nesmyslnost římskokatolického konceptu Bohočlověka (Skóre: 1)
Vložil: kolisko v Středa, 04. červen 2025 @ 12:05:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Však v Biblii sa jasne píše, že Ježiš je aj Boh aj človek v jednej osobe. To nie je žiaden rímsko-katolícky konstrukt, lebo je to viera všetkých kresťanov aj bez Ríma, ty popleta.
Ale keďže neveríš Biblii, to je pak s tebou ťažké... A tie tvoje "akože argumenty" sú naozaj smiešne.



Re: Nesmyslnost římskokatolického konceptu Bohočlověka (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 04. červen 2025 @ 13:15:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Nesmyslnost tohoto článku spočívá ve špatném porozumění Písmu Svatému.

Pán Ježíš Kristus je, vždy byl a bude Bohem, Božím Synem. Tento Syn se stal Božím způsobem nadpřirozeně člověkem, narodil se jako člověk a žil jako člověk - s jediným rozdílem oproti všem lidem - nikdy nezhřešil, nebyl v Něm hřích jako ve všech ostatních lidech, kteří jsou Adamovými potomky.

Když Bůh učinil člověka jako muže a ženu, stvořil je jako stvoření podle Božího druhu, nikoli jako ostatní tvory, které stvořil svým Slovem podle jejich druhu. Stvořil člověka ke svému obrazu a podle své podoby pro sebe, aby byl skrze člověka vyjádřen, jako nádobu, jejímž obsahem měl být Bůh jako život člověka. Adam kvůli své neposlušnosti byl k tomuto účelu nepoužitelný, nezpůsobilý a stejně tak jeho potomstvo.

Proto Bůh poslal na svět svého vlastního Syna jako posledního či druhého Adama, aby prvního Adama nahradil a aby Jeho potomstvo učinil způsobilým k původnímu účelu, k němuž stvořil prvního Adama, jehož Mu satan poškodil a poničil takříkajíc k nepotřebě.   

Vzhledem k tomu, že Pán Ježíš Kristus je plně Bůh a plně dokonalý člověk, stal se ve své smrti a vzkříšení Bohočlověkem, tzn. člověkem, který má jak Božskou, tak lidskou přirozenost - ovšem v případě člověka nikoli s Adamovskou přirozeností, nýbrž také s Božskou nebo Božskolidskou přirozeností. A jako takový Pán Ježíš Kristus plodí znovuzrozené lidi jako boholidi, mající tentýž život a tutéž přirozenost jako On - plně Božskou a dokonale lidskou, která je vyjádřením Boha v člověku a skrze člověka, který nežije svým vlastním adamovským přirozeným životem, nýbrž Božím svatým dokonalým životem, který mu byl v Kristu skrze Ducha Svatého dán právě proto,  aby byl vyjádřením Boha a zastoupením Boha v Boží vládě na zemí a vším živým stvořením na zemi.

Toto je, zdá se, stále tajemstvím pro většinu lidí, včetně mnohých křesťanů; tajemstvím, které nelze přirozenou lidskou myslí pochopit, neboť je to pro ni nemožné. Nicméně je to pravda, která autoru tohoto článku zjevně uniká a k jejímuž pochopení potřebuje svou mysl proměnit v mysl Kristovu, v mysl Krista, pro Něhož to samozřejmě žádným tajemstvím není.

Tož tak. 



Re: Nesmyslnost římskokatolického konceptu Bohočlověka (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Středa, 04. červen 2025 @ 13:25:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Predem priznavam, ze jsem clanek vlastne jen proletel, neprostudoval. Ale napadji mne dve poznamky:

1) Kristus neni jenom Buh s nami, on je i Syn Cloveka. Krome mesiaskeho titulu z Daniela toto souslovi v semitskem chapani znamena: "Clovek jako poleno." Nebo, jak rika vyznani viry: Dokonalý člověk.

2) To, že se Slovo stalo tělem, neznamena, že to Slovo se jakkoliv změnilo. Ano, Kristus je porad stejny. Ale on "prijal zpusob sluzebnika." Neprijal nejaky jiny charakter, ale jinou sluzbu. Byt se rika, že saty delaj cloveka, tak ani my se vlastne nijak nezmenime, když si vyslečeme slavnotni oblek a oblečeme si monterky a jdeme delat neco manualniho.  

Charakter Krista je stejny. Pred vtelenim i po nem. JIny je pouze sat. A vlastnosti toho satu. Sako se nebere do dílny, monterky se neberou do divadla. 



Nesmyslnost římskokatolického konceptu Bohočlověka (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 04. červen 2025 @ 20:04:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Nesmyslnost římskokatolického konceptu Bohočlověka


S tím nadpisem se dá souhlasit.


Ovšem vše ostatní jsou totální bláboly, popírání Písma, popírání slov Ježíše i apoštolů.

Ježíš nebyl a není Bohočlověk. Nikdo jako Bohočlověk neexistuje.
Ježíš je člověk, ve kterém přebýval Bůh. Bůh skrze Něho konal. Ježíš byl a je nástrojem Boha, služebníkem Boha.   Bohem Pomazaný.

Stručně a jasně to Pán Ježíš říká například zde :

   
J 8:40:    Nyní mne usilujete zabít,   Č L O V Ě K A , který vám pověděl pravdu, kterou slyšel od Boha




Re: Nesmyslnost římskokatolického konceptu Bohočlověka (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 04. červen 2025 @ 22:33:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Prosím o odpověď na otázku, jak autor článku přišel na to, že Pán Ježíš Kristus coby BOHOČLOVĚK je římskokatolický koncept? Co měl apoštol Pavel společného s řkc, která v době, kdy žil a psal své listy církvím, neexistovala? Děkuji za odpověď.



Re: Nesmyslnost římskokatolického konceptu Bohočlověka (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Čtvrtek, 05. červen 2025 @ 01:24:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To, co tu nábožensky založení lidé předvádějí, tedy nekonečné pře o statusu Ježíše, trvající roky roky, možná desítky let, pramení taky z upjatosti a strnulosti (rigidity). 

Kdyby se tito lidi podívali na řeckou mytologii a jejich bohy, nebo na filmy Marvel studia, tak by zjistili, že mezi stupněm Bůh a člověk v literatuře i filmech existuje spousta přechodových stupňů. Je ti spíše škála, kontinuum. Třeba Thor. Spíše člověk, ale někdy bůh. To samé řečtí bohové. Ale spousta nadpřirozených postav z různých pověstí, legend atd. 

A tady pobožní lidi se mlátí dokola verši z bible, přičemž nechápou, že tuto psalo hafo lidí a každý si představoval status Ježíš trochu jinak. Je normální připustit kompromis. Tedy, že Ježíš byl něco mezi a měl z každého trochu. Už na zemi byl superman a spíše nadpřirozený než přirozený. No ale ty další věci, co má údajně umět dneska, už ukazují spíše na božské nadání a kompetence. Viz soud s lidmi, všudypřítomnost, všemohoucnost stejně jako Jehova. Takže na stupnici mezi člověkem (1) a bohem (10) byl Ježíš jako mimino a dítě člověk, tedy 1, pak začal mít nadpřirozené schopnosti, chození po vodě, utišení bouře, krmení tisíců lidí z ničeho, atd. Viděl do hlavy Samařské ženy. To se dostal na level někde uprostřed mezi člověkem a bohem. Někde na číslo 4 - 5 na stupnici od jedné do deseti. No a pak po znovuobžinutí, jak lítal do oblak, tak to už s člověkem nemá moc společného, to je spíše někde na stupnici u čísla 8 -9. Na desítku se asi nedostal, to si zřejmě Jehova rezervoval pro sebe. I když všechnu práci v NZ dělá Ježíš. Jehova se jaksi stává přebytečným. Vypadá to, jako by zestárnul a už se mu nechtělo kralovat, vladařit, tak přenechal kompetence svému synkovi. 

Ve světě fikcí, esoteriky, nadpřirozena a pohádek je možné všechno. Každopádně status Ježíše se podle bible měnil, ale nyní, už dávno po ukřižování a znovuobživnutí v upgrade formě s nebývalými superchopnostmi to už s člověkem fakt nemá moc společného. Pouze člověkem nikdy nebyl, leda jako mimino. I když asi ani tehdy a postupně se jeho status zvyšoval do podoby, co  měl údajně předtím, než se narodil. Převládá to nadpřirozeno nad přirozenem. Člověčenské, fyziologické toho na postavě Ježíše moc není. Převládá to nadpřirozené, proto je více bohem než člověkem. Už nesplňuje parametry člověka. 

Podobně jako když nějaké auto má dvoulitrový motor, kožená sedadla, trojúhelník v kruhu a stojí to dva miliony, tak to bude spíše mercedes než trabant. Asi nejvíce legrační je ta úporná snaha mimima a rosmana přesvědčit ostatní pobožné, že to byl jen trabant.... Přitom tolik signálů, vlastností ukazuje na to, že to spíše je mercedes než trabant....



Re: Nesmyslnost římskokatolického konceptu Bohočlověka (Skóre: 1)
Vložil: kolisko v Sobota, 07. červen 2025 @ 10:35:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zaujímavé, že Eleazar NIKDY neodpovie ani nepredloží argumenty na tvrdenie Biblie, že

Slovo, ktoré bolo Boh, sa stalo telom čiže Boh sa stal človekom.

:-D

A rovnako sa nevie popasovať s tým, že Pavol jasne píše, že v Ježišovi je celá plnosť Božstva, ktorú môže mať iba Boh. A že tá plnosť je v ňom telesne čiže stvoreným zpôsobom albo ľudsky.

Nepozná argumenty a nevie vyvrátiť slovo Božie, že Boh sa stal človekom a chodil mezi nami ako človek, aj keď je Boh.

:-D :-D



Re: Nesmyslnost římskokatolického konceptu Bohočlověka (Skóre: 1)
Vložil: kolisko v Sobota, 07. červen 2025 @ 18:35:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak ako vidno, pánko Ekrazit nemá žiadne protiargumenty a mieni sa z toho vymlčať. :-D



Re: Nesmyslnost římskokatolického konceptu Bohočlověka (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 08. červen 2025 @ 08:20:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nic nepřidávat a neubírat? Stejně z toho moudří nebudeme, když údajně zde Hospodin  na jedné straně dává Izraelcům pokyny ke genocidám a jinde se honosí láskou. Něco tady asi neklape. Izraelci si tam sami přidávali, co se jim v určité době šiklo. NZ je převážně jiný.



Re: Nesmyslnost římskokatolického konceptu Bohočlověka (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Neděle, 08. červen 2025 @ 08:57:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč Varšava už nedůvěřuje Kyjevu



Re: Nesmyslnost římskokatolického konceptu Bohočlověka (Skóre: 1)
Vložil: Ekrazit v Úterý, 10. červen 2025 @ 12:46:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jan 5, 23 [biblenet.cz] aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce. Kdo nemá v úctě Syna, nemá v úctě ani Otce, který ho poslal.

1) Syna je nutné ctít jako Otce.
2) Kdo nemá v ústě Syna, jako Otce - ten nemá v úctě ani Otce!

Ten, kdo snižuje Syna na úroveň Bohočlověka, či pouhého člověka, nemá v úctě ani Otce. 
Je tedy nevěřící!
Nestvořený člověk, tedy člověk bez hříchu, neexistuje!

Proto Písmo jasně říká, že Slovo se stalo tělem - tedy nikoli člověkem!

Jan 1, 14 [biblenet.cz] A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.

V rouhavém konceptu Spasitele - Bohočlověka, měl člověk účast na svém spasení.
V rouhavém konceptu spasitele - člověka, člověk spasil sám sebe, tedy úplně bez Boha.

Kdo není schopen pochopit tento jednoduchý výklad, který podporuje uctívání Syna jako Otce v souladu s Písmem, takový člověk je nevěřící ať už se nachází v jakýchkoli nominálních  "křesťanských" církvích, či mimo ně..

ecr



JEŽÍŠ KRISTUS VČERA I DNES TENTÝŽ JEST, I NA VĚKY (Skóre: 1)
Vložil: Ekrazit v Neděle, 15. červen 2025 @ 16:14:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JEŽÍŠ  KRISTUS  VČERA  I  DNES  TENTÝŽ  JEST, I  NA  VĚKY .  (BK)

Pán Ježíš Kristus je Bůh a proto u Něho nemůže dojít k jakékoli změně stavu.

Nicejsko-konstantinopolské vyznání

"přijal tělo z Marie Panny
   a stal se člověkem."

Toto vyznání je bludné, neboť se nachází v příkrém rozporu s Písmem:

Židům 13, 8 [biblenet.cz]  Ježíš Kristus je tentýž včera i dnes i na věky.

"BOHOČLOVĚK"  NÁS  NESPASÍ ! ! !


PROTO OPUSŤME BLUDNÉ CÍRKEVNÍ IDEOLOGIE A DRŽME SE PÍSMA ! ! !

ecr





Stránka vygenerována za: 1.26 sekundy