Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jindřich.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 5, článků celkem: 17088, komentáře < 7 dní: 98, komentářů celkem: 451309, adminů: 60, uživatelů: 5313  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 163 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
129835240
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Zemřela Panna Maria, nebo nezemřela?
Vloženo Neděle, 01. červen 2025 @ 12:27:59 CEST Vložil: Tomas

Katolicismus poslal oko

Kolik lidí, tolik různých názorů:



3.) Nauka o neposkvrněném početí říká, že „Panna Marie byla už od začátku svého života, tedy už od chvíle, kdy byla počata,    osvobozená od PRVOTNÍHO HŘÍCHU. Zbytek lidstva dědí lidskou podstatu nakaženou hříchem. ... Ale Marie byla ze zvláštní  MILOSTI uchráněna jakékoliv poskvrny prvotním hříchem.“.

4.)   V Bibli se ale nikde nepíše, že Marie byla uchráněna od dědičného hříchu.  Naopak se z ní dozvídáme, že přinesla oběť na usmíření hříchů, kterou od matek vyžadoval Mojžíšův zákon. Tak sama dala najevo, že je hříšná. New Catholic Encyclopedia uvádí: „O neposkvrněném početí se v Písmu nikde přímo nemluví... Je to nauka, kterou vytvořila církev.“.






Jak vidno, každý z nás se pasuje s tímto problémem úlohy Marie v dějinách spásy podle svého uvážení a podle sumy svých znalostí o této věci.

Rád bych zde tedy tyto věci přehledně uspořádal - samozřejmě taky jen podle sumy svých znalostí ....
Protože nám, katolíkům, zde podsouváte různé vaše představy, o kterých se domníváte, že tak věří katolíci.


1.)  konec existence pozemského života - smrt biologická.
 Ta zde byla už před člověkem. Zvířata se rodila a umírala - jejich těla podléhala porušení a smrti. V opačném případě by se zvěř neúnosně přemnožila a zeměkoule by jim nestačila.


2.) Konec existence pozemského života u člověka - jak to naplánoval Bůh.
Stvořený člověk byl vyňat od biologické smrti a jeho tělo nemělo podléhat porušení. Přesto Bůh neplánoval pro člověka věčný pozemský život - to by se tu lidé také neúnosně přemnožili. 
Neplánoval ale ani smrt člověka. První lidé v ráji byli šťastní, blažení a tělesně nesmrtelní. Když by se tedy naplnila doba pozemského života konkrétního člověka, odešel by s duší  i s tělem do nebe k Bohu. Způsobem, který dopodrobna neznáme.


3.)  Konec existence pozemského života člověka - jak si ho zařídil sám člověk.
V den, kdy bys pojedl z toho stromu, jistě zemřeš! (Gn 2,17)
Tato okamžitá smrt má podobu duchovní (hřích = opuštění Boha člověkem)- nesouvisí ještě přímo se smrtí biologickou, ale i biologická smrt je stejně jejím pozdějším následkem. Od okamžiku prvotního hříchu každý člověk propadá nutnosti pozdější biologické smrti a porušení těla po smrti, ale zde třeba ještě rozlišovat , zda je člověk duchovně na Boha napojen, nebo zda je Bohu vzdálen.
a.)  - když je člověk duchovně Bohu vzdálen, umírá ve stavu opuštěnosti od Boha.
b.)  - když je člověk duchovně Bohu blízko, umírá sice tělesně také, když nastane jeho čas, ale umírá v přátelství s Bohem (Gn 4,26).


4.)  Konec existence pozemského života člověka po Kristově vykupitelské oběti.
Kristus vzal na sebe hříchy světa a proto musel jako následek prožít i svoji opuštěnost od Boha (Mt 27,46). Křesťané tedy dostávají možnost z této Kristovy oběti dosáhnout skrze pokání a obrácení odpuštění všech svých hříchů a ve křtu jim bylo dáno  i odpuštění jejich dědičné viny. Mohou tedy umírat v duchovním stavu podobně, jako to Bůh připravil lidem v ráji před jejich pádem do hříchu. Ovšem biologická smrt porušení těla po smrti je pořád důsledkem osobních hříchů - i odpuštěných hříchů. Proto duše křesťana žijícího s Bohem a s odpuštěnými hříchy (přesto hříšníka)  putuje po smrti k nebeskému Otci, zatímco tělo jde do hrobu, kde bude čekat na vzkříšení na konci věků.


Pokud však křesťan zemře ve stavu bez Boha, Bůh i tuto jeho volbu respektuje a jeho pak čeká věčnost bez Boha, bez lásky.


S Pannou Marií je to pak takto:
Katolická (i pravoslavná) církev věří, že Maria byla skutečně jako Matka Spasitele uchráněna od dědičné viny a že sama nikdy nezhřešila. A že zůstala Pannou před početím i po porodu.
Přesto i takový bezhříšný člověk potřeboval Vykupitele, protože nebe bylo pro všechny potomky Adamovy uzavřeno (první lidé v ráji prošustrovali své dědictví věčného života a nebylo po nich co zdědit, než jenom vyhnanství z ráje). a nebe pro všechny lidi otevřel  až Kristus svojí obětí (1 Pt 3 19). Až tehdy se duše všech spravedlivých Starého zákona dostaly do nebe k Bohu (z "vězení") a také nám, křesťanům, je po smrti těla nyní nebe otevřeno. Hned - nikoli až na konci věků!  Pokud ovšem budeme žít a zemřeme v přátelství s Bohem a bez hříchu ke smrti.
Však naše těla po smrti podlehnou porušení rozkladu a budou vzkříšena až na konci věků.

Maria tedy byla po skončení svého pozemského života vzata s tělem i duší do nebe. Tak nějak podle bodu 2.). 
Její bezhříšné tělo nemělo totiž podlehnout porušení a rozkladu, které u nás přichází spolu se smrtí těla jako následek hříchu. Podobně jako bezhříšné tělo Pána Ježíše nemělo podlehnout porušení ze smrti.


Měli bychom si uvědomit, že i pravoslavní křesťané mají uchovánu pravou křesťanskou víru - jen ji mají zakonzervovánu v podobě nějakého sedmého až jedenáctého století. Neberou totiž v potaz neustálé působení Ducha svatého v církvi, který nás neustále učí a přibližuje tak člověka Bohu. Proto o Panně Marii s úctou prohlašují o jejím "usnutí" a "Usnutí Panny Marie " slaví jako církevní svátek. My, katolíci, slavíme zase "Nanebevzetí Panny Marie" - ale v podstatě se jedná o totéž.


Panna Maria tedy "nespí" a nečeká na vzkříšení - je už spolu se svým Synem v nebi a spolu s ním vládne andělům i svatým (Zj 3,21).
Také křesťané, kteří zemřeli v přátelství s Bohem, na nic už nečekají - jsou už spolu s Kristem v nebi (Zj 2,11-16) vládnou spolu s Kristem (Zj 20,4). Jsou "oblakem svatých, který nás obklopuje a který nám pomáhá (Žd 12,1).




..."Naopak se z ní dozvídáme, že přinesla oběť na usmíření hříchů, kterou od matek vyžadoval Mojžíšův zákon. "..

Tomu významu třeba správně porozumět. 
Maria měla v úctě Mojžíšský zákon. A tak - ačkoli sama byla bez hříchu - přinesla i tak oběť Bohu podle tehdejšího zvyku. Kvůli pohoršení lidí, kteří nic netušili o Mesiáši a jeho Matce.Podobně ani její Syn nebyl povinován zaplatit chrámovou daň (synové neplatí daně otci - Mtz 17,25-27) - přesto byla tehdy  i za Ježíše v chrámu zaplacena chrámová daň.. Jednak kvůli pohoršení lidí, kteří nevěděli, že Ježíš je Boží Syn, jednak z poslušnosti Mojžíšskému zákonu....

Takže jen ta skutečnost, že Maria podle tehdejšího obyčeje přinesla předepsanou oběť do chrámu, nijak nepotvrzuje, že by Maria nutně musela být hříšná. To je jako dokazovat ze skutečnosti, že za Ježíše byla podle obyčeje zaplacena chrámová dań, tak že není Synem nebeského Otce!



"Zemřela Panna Maria, nebo nezemřela?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 10 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Zemřela Panna Maria, nebo nezemřela? (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Neděle, 01. červen 2025 @ 16:14:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Citace věty z článku: Pokud je smrt následek hříchu ....





Re: Zemřela Panna Maria, nebo nezemřela? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 01. červen 2025 @ 20:52:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Marie zemřela a "spí" a čeká na vzkříšení v den nejposlednější oři 2PJK tak jako všichni svatí a spravedliví lidé, kteří zemřeli na této zemi a kterých se to týká.
Římsko-katolická bajka o vzetí Marie do nebe dříve než k tomu dojde u všech ostatních je opravdu jen výmysl, který v Bibli nenajdeme 



Re: Zemřela Panna Maria, nebo nezemřela? (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Neděle, 08. červen 2025 @ 08:57:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč Varšava už nedůvěřuje Kyjevu



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy