Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jindřich.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 5, článků celkem: 17088, komentáře < 7 dní: 98, komentářů celkem: 451309, adminů: 60, uživatelů: 5313  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 182 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
129834700
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: 8. teze: Smrt je konec existence
Vloženo Neděle, 01. červen 2025 @ 12:02:49 CEST Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal demagog

Smrt je konec existence (není myšlenky ani díla v říši mrtvých, kam odejdeš). Je první smrt (prach jsi a v prach se obrátíš), vzkříšení a druhá smrt v ohnivém jezeře. První smrt není trest, je to důsledek pádu do hříchu, prokletí prach jsi a v prach se obrátíš. Druhá smrt je spojená s příchodem Zákona - osobní zodpovědnosti. Kde není Zákon, není Soud. Kde není hřích osobní zodpovědnosti, tam není Druhá smrt. Prokletí první smrti zlomil Kristus na kříži, kam převzal taktéž zodpovědnost za hřích osobní vinny člověka v pokání vyznaného. 



Koncept duchovní smrti je výsledkem nepochopení biblického času jako volně se vznášejících bublin vzájemně se ovlivňujícíh. Taktéž ji nahrává nezdravá mytologizace knihy genesis, přijetí evoluční teorie a oslabení významu fyzické smrti jako přirozené součásti života, jako něco, co tu vždy bylo a bude, jako něco, co dokonce život podmiňuje.


V den, kdy ovoce pojíš, smrtí zemřeš, říká Bůh Adamovi. Adam pojedl - a přesto ten okamžik nepadl fyzicky mrtvý k zemi. A proto, říkají si mnozí, zde je nějaka jiná smrt, duchovní. Smrt, která nejde vidět, na kterou si nejde sáhnout, ale která prý tak nějak akademicky existuje. A tato neviditelná duchovní smrt je údajně to, co vniklo na svět Adamovým pádem, jak píše Pavel. Protože fyzická smrt to být nemůže, ta tu byla vždy. Tak se vymyslela smrt duchovní - jakožto Boží opuštění člověka.


Jenomže tento koncept nesedí v celobiblickém kontextu. Již jsme si ukázali, že pád do hříchu nebyla událost duchovní, akademická, mýtická, ale fyzické, historická, něco, co se prožívá na vlastní kůži. 


Zdále musíme odmítnout tezi, že Adam nezemřel v den, kdy pojedl ovoce. Zemřel. Byl to však "Boží rok". U Boha je jeden den jak tisíc let a tisíc let jako jeden den, říká žalmista. A Adam umírá těsně pod hranicí tisíce let - takže v den, kdy pojedl ovoce. Mimochodem, když srovnáme věk předpotopních praotců s věky hrdinů mýtů jiných náboženství, jsou ti bibličtí chudí příbuzní. Kupř v Egyptské mytologii nacházíme heroje žijící desítky tisíc let.  


Dále zde máme faktor biblického času. Když je o smrti rozhodnuto, začně reálně existovat už v současnosti, byť sama poprava proběhne v budoucnosti. Když je nekdo odsouzen k tomu, že "zítrá ráno v pět" jej "ke zdi postaví", tak tato smrt prostě již reálně existuje. Tento člověk již je mrtvý. Nelze s ním plánovat kupříkladu snídaní v trávě na osmou hodinu zítřejší, když již v pět bude usmrcen. Člověk ztrácí budoucnost.


Čas, jak konstatujeme v 1. tezi, jsou tedy bubliny vznášející se ve vzduchoprázdnu vzájemně se ovlivňující. Čas je věčné dnes, večné nyní. Všichni tedy umíráme v jednom dnes, v jednom nyní. K Bohu tedy "jdeme" všichni v jednu konkrétní chvíli, nyní, dnes. Naši otcové nás nepředcházejí, naši synové nás nenásledují. Před Bohem jsme jeden zástup, "poslední pokolení", které nepomine, dokud se nenaplní všechny události všech bublin. 

Bible nezná "duchovní smrt." Bible zná smrt první a smrt druhou. A i ta druhá smrt - je smrtí fyzickou. Když Pavel vyučuje o posmrtném životě, hovoří o vzkříšení těl, které nastane při příchodu Páně. Ano, to tělo bude mít jiné vlastnosti, Pavel jej nazývá tělem "duchovním", kdy "smrtelnost obleče nesmrtelnost," ale stále je to tělo, byť proměněné a oslavené. I Kristus vstal z mrtvých - právě v tomto proměněném těle. 


A přesto to bylo tělo fyzické, kterého se kupř Tomáš mohl dotknout Jeho jizev. Kristus nevstal jako duch. Ale jako fyzická bytost v těle, které Pavel (pro nedostatek výrazových prostředků) nazývá duchovním. Současný člověk by třeba mohl mluvit o těle s fázovým posunem, o jemnohrubém těle, o frekvenčním těle a podobně. Ale stále se jedná o hmotu, byť o hmotu jiné formy.



"8. teze: Smrt je konec existence" | Přihlásit/Vytvořit účet | 4 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: 8. teze: Smrt je konec existence (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 01. červen 2025 @ 12:23:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Dále musíme odmítnout tezi, že Adam nezemřel v den, kdy pojedl ovoce. Zemřel. Byl to však "Boží rok". U Boha je jeden den jak tisíc let a tisíc let jako jeden den, říká žalmista. A Adam umírá těsně pod hranicí tisíce let - takže v den, kdy pojedl ovoce. "...


Klobouk dolů, co všechno si člověk dokáže vymyslet a zdůvodnit! Stačí mít chuť - chtít si něco dokázat podle vlastního předzvědění  a "důkazy" se pak už najdou.
Tyhle počty tisíců let ale nebudou tím "pravým ořechovým", tohle není smysl oněch textů.

Adam zemřel v ten okamžik, kdy pojedl ze zapovězeného stromu. 
Zemřel nikoli biologickou smrtí, ale propadl biologické smrti - do té doby byl totiž tělesně nesmrtelný , byl vyňat z řádu umírání  - nyní podléhá nutnosti zemřít a jeho tělo dojde po biologické smrti porušení a rozkladu. Toto je praktický důsledek hříchu.


V tom nastala ona osudná změna u Adama i u všech jeho potomků. S výjimkou Ježíše Krista a jeho bezhříšné Matky. Pán Ježíš sice taky zemřel, protože na sebe vzal hříchy lidstva - ale jeho tělo nesmělo podlehnout porušení a posmrtnému rozkladu, protože on sám nezhřešil. 
Podobně i Maria byla po ukončení svého pozemského života vzata s tělem i duší do nebe a byla tak ušetřena porušení a posmrtnému rozkladu - který je následkem hříchu.



Re: 8. teze: Smrt je konec existence (Skóre: 1)
Vložil: martino v Neděle, 01. červen 2025 @ 18:28:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smrt je jen přechod na druhý břeh. Žádný konec. Tělo je fyzično, duše je Duch, který patří Bohu a Bůh nás ujišťuje, nebojte se těch co mohou zabít lidské tělo, vaší duši zabít nemohou. V okamžiku početí zrodí Bůh tvoji nesmrtelnou duši a nikdo ji nemůže zabít, natož zničit. Proto po fyzické smrti člověk odchází lidská duše do Božího Království, nebo do očistce nebo do věčného ohně. A pokud Bůh nám dal Ježíšem přislib, že on Bůh Ježíš vzkřísí naše mrtvá těla v den poslední, neznamená to, že naše duše někde také umřela nebo spí. S kým to mluvil Ježíš na hoře Tábor? S Mojžíšem a Eliášem. Jak mohl promlouvat s Mojžíšem o kterém se píše:  Mojžíš provedl izraelský lid pouští a po čtyřicetiletém putování jej přivedl na horu Nebó v pohoří Abárim, odkud shlédl na Zaslíbenou zemi a zemřel. Takže s kým to Ježíš mluvil? S duší Mojžíše, což dokládá slova Kristova, že lidská duše je nesmrtelná, protože to tak Bůh učinil ze své dobroty a moci. 

"Dříve než jsem tě utkal v lůně matky, znal jsem tě" konstatuje Písmo sv. proto názor autora, že smrt je konec existence je názor nebiblický a lidsky idiotský. 



Re: 8. teze: Smrt je konec existence (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 01. červen 2025 @ 21:04:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře a pravdivě vysvětleno. Nepochopí to jedině naprostý idiot :).



Re: 8. teze: Smrt je konec existence (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 04. červen 2025 @ 19:47:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jung o duši.


https://www.youtube.com/watch?v=nE5DPnTV5k0






Stránka vygenerována za: 0.36 sekundy